Justyna Słupianek

mgr Justyna Słupianek

Anna Zagrajczuk

mgr Anna Zagrajczuk

Agnieszka Strzelczyk

Agnieszka Strzelczyk

  • 15
    Lut
    Teatrzyk
     9:15

    Przedstawienie pt. „Dinozaur Stefan”

    Grupa IGrupa IIGrupa IIIGrupa IV

Mikołajki

Dnia 6 grudnia – w środę odwiedzi nas Mikołaj.

Prosimy o:

  • przyniesienie czapeczki mikołajowej
  • ubranie dzieci na czerwono

Serdecznie dziękujemy!

Andrzejki

W czwartek 30 listopada w naszym przedszkolu odbędą się Andrzejki.

Prosimy o przyniesienie, już w środę, świeczek do przetopienia na wosk oraz balonów do dekoracji sali.

W Andrzejki obowiązywać będzie strój „dyskotekowy, imprezowy” 🙂

Prosimy także o przyniesienie niewielkiej ilości słodyczy na poczęstunek dla dzieci.

Dzień Jabłka

Drodzy Rodzice!

 

Już we wtorek 28 listopada, w ramach kampanii zdrowotnej organizowanej w naszym przedszkolu, będziemy obchodzić Dzień Jabłka.

W związku z tym bardzo prosimy:

  • przygotować dzieciom strój jabłuszka lub obrać je na czerwono i przykleić emblemat jabłka
  • przynieść po 1 jabłku
  • ponadto serdecznie zachęcamy do udziału w konkursie plastycznym „Czerwone Jabłuszko” format i technika dowolne, prace prosimy przynosić do piątku 1 grudnia 2017.

Dzień Pluszowego Misia

Drodzy Rodzice!

 

Dnia 24 listopada  w naszym przedszkolu będziemy obchodzić Dzień Pluszowego Misia.

Zatem w piątek do przedszkola przychodzimy z misiami 🙂

 

 

Dziękujemy!!!

Serdecznie dziękujemy Babci Kubusia S. za przepyszne pierniczki, którymi rozpieszcza dzieci i nauczycielki z grupy!

Dziękujemy!!!

Dziękujemy!

 

Dziękujemy serdecznie mamie Martusi za pyszne i zdrowe ciasto marchewkowe, upieczone dla dzieci z okazji Dnia Marchewki!!!

Dzień Marchewki

Drodzy Rodzice!

W poniedziałek 2 października w naszym przedszkolu odbędzie się Dzień Marchewki. Bardzo prosimy o ubranie dzieci na pomarańczowo i przyniesienie po jednej marchewce.

Dziękujemy!!!

Wyjście do kina

Drodzy Rodzice!

Dnia 29 września (piątek) grupy: I, II i III wybierają się do Kina Nowe Horyzonty na film „Mama Mu i pan Wrona” w ramach projektu „Szkoła w mieście”. Seans rozpocznie się o godz. 10:00. Śniadanie tego dnia będzie podane o godz. 8:00. Prosimy o punktualne przyprowadzenie dzieci.

Dziękujemy!

Witamy w Przedszkolu!

Serdecznie witamy po wakacjach wszystkie nasze przedszkolaki, a szczególnie grupę naszych najmłodszych dzieci, które rozpoczynają w tym roku szkolnym swoją drogę edukacyjną!

Życzymy wspaniałego Nowego Roku Szkolnego 2017/2018!

Rozwój psychologiczny pięciolatka

Pięciolatek. Energiczny, towarzyski i chętny do współpracy. Mamusia jest centrum wszechświata. To wiek, kiedy dziecko z reguły jest stabilne emocjonalnie.

Rozwój społeczny i emocjonalny

  • Stabilny emocjonalnie
  • Przyjacielski
  • Związany emocjonalnie z mamą
  • Chętny do współpracy
  • Posłuszny
  • Samodzielnie wymyśla zabawy
  • Chętnie bawi się z dziećmi
  • Bywa nieśmiały
  • Lubi się popisywać siłą, zręcznością
  • Zaczyna się wstydzić „ nie patrzcie, kiedy się rozbieram”
  • Lepiej panuje nad swoim zachowaniem
  • Zależy mu na uznaniu dorosłych
  • Pokazuje uczucia
  • Stara się zrealizować cel, który sobie postawił, np.: zbudowanie wieży z klocków
  • Lubi przebywać w domu
  • Zadaje pytania na temat śmierci
  • Dba o swoich przyjaciół
  • Czasem krytykuje lub zawstydza inne dzieci, wytykając im błędy
  • Rozumie dowcipy, lubi zabawiać dorosłych
  • Chce być pomocny w domu
  • Może tracić pierwsze mleczaki
  • Rozróżnia prawą i lewą stronę
  • Pisze parę liter
  • Rysuje postać człowieka
  • Używa sztućców, kroi nożem
  • Jest sprawny fizycznie
  • Wiąże buty
  • Tworzy rozbudowane budowle z klocków
  • Potrafi się umyć, ubrać, zjeść, skorzystać z toalety samodzielnie
  • Jeździ na 4 kołowym rowerze, czasem na 2 kołowym
  • Umie wycinać nożyczkami po zaznaczonej linii
  • Skacze na skakance
  • Próbuje wykonywać skomplikowane ćwiczenia gimnastyczne, np. stawać na głowie
  • Koloruje obrazki nie wychodząc za linię
  • Skacze na jednej lub drugiej nodze naprzemiennie

Rozwój fizyczny i motoryczny

Rozwój intelektualny

  • Jego mowa jest płynna i poprawna
  • Lubi argumentować używając słów: ponieważ; dlatego, że
  • Zna dużo wyrazów
  • Może czytać pojedyncze litery lub słowa
  • Tworzy zdania złożone z 6-8 wyrazów
  • Rozpoznaje podstawowe kolory
  • Zapamiętuje adresy i numery telefonów
  • Liczy do 10
  • Rozumie znaczenie przeciwieństw i podobieństw
  • Rozumie znaczenia następstwa czasu , np. dziś , jutro, rano, wieczorem
  • Odróżnia fantazję od rzeczywistości
  • Zapamiętuje opowiadane historie i chce żeby je kontynuować
  • Tworzy własne opowiadania
  • Umie pogrupować przedmioty, np. wg. wielkości
  • Jego zabawy są coraz bardziej rozbudowane
  • Potrafi napisać cyfry od 1 -5
  • Potrafi napisać swoje imię