Justyna Słupianek

mgr Justyna Słupianek

Anna Zagrajczuk

mgr Anna Zagrajczuk

Agnieszka Strzelczyk

Agnieszka Strzelczyk

  • 01
    Wrz
    Nowy rok szkolny

    Po wakacyjnej przerwie spędzonej na zabawie, wycieczkach i innych niecodziennych atrakcjach witamy wszystkich Przedszkolaków

    Grupa IGrupa IIGrupa IIIGrupa IV

Wakacje

Drogie Dzieci, drodzy Rodzice życzymy udanych wakacji! Do miłego zobaczenia w przyszłym roku szkolnym!

Rozwój psychologiczny pięciolatka

Pięciolatek. Energiczny, towarzyski i chętny do współpracy. Mamusia jest centrum wszechświata. To wiek, kiedy dziecko z reguły jest stabilne emocjonalnie.

Rozwój społeczny i emocjonalny

  • Stabilny emocjonalnie
  • Przyjacielski
  • Związany emocjonalnie z mamą
  • Chętny do współpracy
  • Posłuszny
  • Samodzielnie wymyśla zabawy
  • Chętnie bawi się z dziećmi
  • Bywa nieśmiały
  • Lubi się popisywać siłą, zręcznością
  • Zaczyna się wstydzić „ nie patrzcie, kiedy się rozbieram”
  • Lepiej panuje nad swoim zachowaniem
  • Zależy mu na uznaniu dorosłych
  • Pokazuje uczucia
  • Stara się zrealizować cel, który sobie postawił, np.: zbudowanie wieży z klocków
  • Lubi przebywać w domu
  • Zadaje pytania na temat śmierci
  • Dba o swoich przyjaciół
  • Czasem krytykuje lub zawstydza inne dzieci, wytykając im błędy
  • Rozumie dowcipy, lubi zabawiać dorosłych
  • Chce być pomocny w domu
  • Może tracić pierwsze mleczaki
  • Rozróżnia prawą i lewą stronę
  • Pisze parę liter
  • Rysuje postać człowieka
  • Używa sztućców, kroi nożem
  • Jest sprawny fizycznie
  • Wiąże buty
  • Tworzy rozbudowane budowle z klocków
  • Potrafi się umyć, ubrać, zjeść, skorzystać z toalety samodzielnie
  • Jeździ na 4 kołowym rowerze, czasem na 2 kołowym
  • Umie wycinać nożyczkami po zaznaczonej linii
  • Skacze na skakance
  • Próbuje wykonywać skomplikowane ćwiczenia gimnastyczne, np. stawać na głowie
  • Koloruje obrazki nie wychodząc za linię
  • Skacze na jednej lub drugiej nodze naprzemiennie

Rozwój fizyczny i motoryczny

Rozwój intelektualny

  • Jego mowa jest płynna i poprawna
  • Lubi argumentować używając słów: ponieważ; dlatego, że
  • Zna dużo wyrazów
  • Może czytać pojedyncze litery lub słowa
  • Tworzy zdania złożone z 6-8 wyrazów
  • Rozpoznaje podstawowe kolory
  • Zapamiętuje adresy i numery telefonów
  • Liczy do 10
  • Rozumie znaczenie przeciwieństw i podobieństw
  • Rozumie znaczenia następstwa czasu , np. dziś , jutro, rano, wieczorem
  • Odróżnia fantazję od rzeczywistości
  • Zapamiętuje opowiadane historie i chce żeby je kontynuować
  • Tworzy własne opowiadania
  • Umie pogrupować przedmioty, np. wg. wielkości
  • Jego zabawy są coraz bardziej rozbudowane
  • Potrafi napisać cyfry od 1 -5
  • Potrafi napisać swoje imię