Izabela

Izabela

Justyna

Justyna

Agnieszka

Agnieszka

    Brak aktualnych wydarzeń

Międzynarodowy Dzień Kropki

Drogie dzieci, drodzy rodzice!

Dnia 17 września w naszym przedszkolu odbędzie się Dzień Kropki!

Wszystko zaczęło się od książeczki o Vashti, która stała się pretekstem do zorganizowania wielkiej światowej akcji – Międzynarodowego Dnia Kropki. Od pięciu lat 15 września obchodzi się International Dot Day. Jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy. Uczniowie, nauczyciele, bibliotekarze, pracownicy instytucji kultury na całym świecie organizują tego dnia wiele działań, które pomagają dzieciom odkryć talenty, poznać ich mocne strony i je zaprezentować. Motywem przewodnim jest kropka.

ZEBRANIA ORGANIZACYJNE

Drodzy Rodzice!

Zapraszamy Was bardzo serdecznie na zebrania do poszczególnych grup w celu zorganizowania współpracy w nowym roku szkolnym:

GRUPA I – poniedziałek 10 września 2018 godz. 16:30

GRUPA II – poniedziałek 10 września 2018 godz. 16:00

GRUPA III – czwartek 6 września 2018 godz. 16:00

GRUPA IV
– czwartek 6 września 2018 godz. 16:30

Do miłego zobaczenia!

Witamy w nowym roku szkolnym 2018/2019!

Kochane Przedszkolaki!

Szybko minęły wakacje – były słoneczne, wesołe i beztroskie, lecz na pewno troszkę tęskniliście za naszym przedszkolem, a my tęskniliśmy za Wami. Wracajcie do nas szybko! Czekają nowe sale, koledzy, pyszne obiadki i uśmiechnięte panie!

W nowym roku szkolnym życzymy Wam radości z odkrywania świata, wesołych zabaw i wielu kolegów!
Bardzo ciepło witamy naszych najmłodszych przedszkolaków!
Jesteście już duzi, uśmiechnięci, czas więc rozpocząć przedszkolną przygodę!
A naszym absolwentom życzymy sukcesów w szkole!

Drodzy Rodzice!

Z okazji rozpoczęcia nowego roku szkolnego życzymy Wam radości z każdego wspólnego dnia, z każdej chwili spędzonej z dzieckiem! Czekamy na Wasze pomysły, zaangażowanie i serdecznie zapraszamy do wspólnego działania!

Nasze zdjęcia

Wpisów nie znaleziono

Rozwój psychofizyczny sześciolatka

Hałaśliwy, entuzjastyczny, podlegający skrajnym emocjom. Coś ci to mówi? Jeszcze niedawno wydawało ci się, że bunt dwulatka był najtrudniejszym etapem rozwoju. Tymczasem na scenie pojawił się sześciolatek. Wybuchowy, czasem arogancki, a jednocześnie otwarty na uczenie sie nowych rzeczy, tryskający energią. Nie do opanowania.

Rozwój społeczny i emocjonalny

  • Podlega gwałtownym emocjom od entuzjazmu do agresji
  • Chce być najlepszy, najszybszy, najsilniejszy, najmądrzejszy, ..naj..naj..
  • W dobrym nastroju jest entuzjastyczny i pomocny
  • Czasem oszukuje
  • Jest bardzo czuły na krytykę
  • Ma problem z przyznaniem się do winy
  • Może mieć kłopot z współdziałaniem z rówieśnikami ze względu na potrzebę rywalizacji i zwyciężania
  • Przyjaźni się głownie z osobami tej samej płci
  • Ma najlepszego przyjaciela
  • Ma trudność z zauważaniem potrzeb innych
  • W tym wieku kontakty z mama bywają trudne
  • Boi sie samotności, ciemności, duchów, burzy, ognia, itp.
  • Hałaśliwy
  • Żywiołowy
  • Pełen energii
  • Sprawny fizycznie
  • Lubi zabawy ruchowe, ale może się szybko męczyć
  • Nie boi się ryzyka, kompletnie nie myśli o niebezpieczeństwie
  • Ma czasem problemy z koordynacja ruchową (okres wzrostu)
  • Bardzo go interesuje temat wypadających mleczaków- powód do dumy
  • Dobrze rysuje i maluje, może mieć trudności z pisaniem
  • Biega, skacze, wspina się,
  • Jeździ na 2 kołowym rowerze
  • Może jeździć na łyżwach, nartach, rolkach
  • Rysuje koło , kwadrat, prostokąt, romb

Rozwój fizyczny i motoryczny

Rozwój intelektualny

  • Dobrze zapamiętuje wierszyki, piosenki
  • Używa ok. 4 tys.słów
  • Rozpoznaje i zapamiętuje dźwięki
  • Rozróżnia prawą i lewą stronę
  • Układa puzzle
  • Podejmuje samodzielnie decyzje
  • Rozumie pojęcie czasu, przestrzeni, koloru, liczb,
  • Rozumie, ze rzecz widziana z daleka wydaje się mniejsza niż jest w rzeczywistości
  • Rozumie różnicę pomiędzy czymś przypadkowym a zamierzonym
  • Zna dni tygodnia, nazwy miesięcy, pory roku
  • Potrafi się skupić na ok. 15 min.
  • Nie ma rozdzielności uwagi
  • Bawi się w zabawy z podziałem na role
  • Interesuje się przyrodą i jej zjawiskami
  • Swobodnie prowadzi rozmowy
  • Próbuje uzasadniać swoje decyzje

Jak możesz pomóc swojemu dziecku?

  • Pomóż dziecku rozwijać poczucie odpowiedzialności, włączaj go do prac domowych; kończąc wyznaczone zadania przed pójściem do zabawy,
  • Zachęcaj dziecko do pomagania innym,
  • Interesuj się jego przyjaciółmi, tym co się dzieje w zerówce
  • Naucz dziecko stawiać cele. Dzięki ich realizacji będzie czuł się pewnie i niezależnie,
  • Ustal jasne reguły i trzymaj się ich, np. jak długo dziecko może oglądać telewizję
  • Mów dziecku jasno, które z jego zachowań są dobre, a które nie,
  • Rozmawiajcie o konsekwencjach różnych zachowań,
  • Wspólnie grajcie w gry, czytajcie książki, chodźcie na imprezy dla dzieci
  • Czytaj często dziecku, dopóki nie nauczy się czytać samemu – czytajcie razem,
  • Wspieraj dziecko w podejmowaniu nowych wyzwań