Dagmara Lika

mgr Dagmara Lika

Agnieszka Markiewicz

mgr Agnieszka Markiewicz

Ewa Huzarska-Wierzchowska

Ewa Huzarska-Wierzchowska

  • 20
    Wrz
    Dziadek Bach
     10:30

    Spotkanie z muzyką i Dziadkiem Bachem

    Grupa IGrupa IIGrupa IIIGrupa IV
  • 12
    Paź
    Teatrzyk
     9:15

    Przedstawienie pt. „Co w trawie piszczy”

    Grupa IGrupa IIGrupa IIIGrupa IV
  • 21
    Gru
    Teatrzyk
     11:00

    Przedstawienie pt. „Zabawkowa noc zimowa”

    Grupa IGrupa IIGrupa IIIGrupa IV
  • 15
    Lut
    Teatrzyk
     9:15

    Przedstawienie pt. „Dinozaur Stefan”

    Grupa IGrupa IIGrupa IIIGrupa IV

Witamy w Przedszkolu!

Serdecznie witamy po wakacjach wszystkie nasze przedszkolaki, a szczególnie grupę naszych najmłodszych dzieci, które rozpoczynają w tym roku szkolnym swoją drogę edukacyjną!

Życzymy wspaniałego Nowego Roku Szkolnego 2017/2018!

Rozwój psychofizyczny sześciolatka

Hałaśliwy, entuzjastyczny, podlegający skrajnym emocjom. Coś ci to mówi? Jeszcze niedawno wydawało ci się, że bunt dwulatka był najtrudniejszym etapem rozwoju. Tymczasem na scenie pojawił się sześciolatek. Wybuchowy, czasem arogancki, a jednocześnie otwarty na uczenie sie nowych rzeczy, tryskający energią. Nie do opanowania.

Rozwój społeczny i emocjonalny

  • Podlega gwałtownym emocjom od entuzjazmu do agresji
  • Chce być najlepszy, najszybszy, najsilniejszy, najmądrzejszy, ..naj..naj..
  • W dobrym nastroju jest entuzjastyczny i pomocny
  • Czasem oszukuje
  • Jest bardzo czuły na krytykę
  • Ma problem z przyznaniem się do winy
  • Może mieć kłopot z współdziałaniem z rówieśnikami ze względu na potrzebę rywalizacji i zwyciężania
  • Przyjaźni się głownie z osobami tej samej płci
  • Ma najlepszego przyjaciela
  • Ma trudność z zauważaniem potrzeb innych
  • W tym wieku kontakty z mama bywają trudne
  • Boi sie samotności, ciemności, duchów, burzy, ognia, itp.
  • Hałaśliwy
  • Żywiołowy
  • Pełen energii
  • Sprawny fizycznie
  • Lubi zabawy ruchowe, ale może się szybko męczyć
  • Nie boi się ryzyka, kompletnie nie myśli o niebezpieczeństwie
  • Ma czasem problemy z koordynacja ruchową (okres wzrostu)
  • Bardzo go interesuje temat wypadających mleczaków- powód do dumy
  • Dobrze rysuje i maluje, może mieć trudności z pisaniem
  • Biega, skacze, wspina się,
  • Jeździ na 2 kołowym rowerze
  • Może jeździć na łyżwach, nartach, rolkach
  • Rysuje koło , kwadrat, prostokąt, romb

Rozwój fizyczny i motoryczny

Rozwój intelektualny

  • Dobrze zapamiętuje wierszyki, piosenki
  • Używa ok. 4 tys.słów
  • Rozpoznaje i zapamiętuje dźwięki
  • Rozróżnia prawą i lewą stronę
  • Układa puzzle
  • Podejmuje samodzielnie decyzje
  • Rozumie pojęcie czasu, przestrzeni, koloru, liczb,
  • Rozumie, ze rzecz widziana z daleka wydaje się mniejsza niż jest w rzeczywistości
  • Rozumie różnicę pomiędzy czymś przypadkowym a zamierzonym
  • Zna dni tygodnia, nazwy miesięcy, pory roku
  • Potrafi się skupić na ok. 15 min.
  • Nie ma rozdzielności uwagi
  • Bawi się w zabawy z podziałem na role
  • Interesuje się przyrodą i jej zjawiskami
  • Swobodnie prowadzi rozmowy
  • Próbuje uzasadniać swoje decyzje

Jak możesz pomóc swojemu dziecku?

  • Pomóż dziecku rozwijać poczucie odpowiedzialności, włączaj go do prac domowych; kończąc wyznaczone zadania przed pójściem do zabawy,
  • Zachęcaj dziecko do pomagania innym,
  • Interesuj się jego przyjaciółmi, tym co się dzieje w zerówce
  • Naucz dziecko stawiać cele. Dzięki ich realizacji będzie czuł się pewnie i niezależnie,
  • Ustal jasne reguły i trzymaj się ich, np. jak długo dziecko może oglądać telewizję
  • Mów dziecku jasno, które z jego zachowań są dobre, a które nie,
  • Rozmawiajcie o konsekwencjach różnych zachowań,
  • Wspólnie grajcie w gry, czytajcie książki, chodźcie na imprezy dla dzieci
  • Czytaj często dziecku, dopóki nie nauczy się czytać samemu – czytajcie razem,
  • Wspieraj dziecko w podejmowaniu nowych wyzwań